zaterdag 17 november 2012

Sinterklaas. Mijn kinderen vertellen. #ASOF

De spanning stijgt, want Sinterklaas arriveert vandaag in Nederland. Al jaren heeft hij te kampen met logistieke tegenslagen. Zo gaat hij met de boot en in plaats van aanleggen in Zeeland, dat ligt immers het dichtst bij Spanje, vaart hij dit jaar door naar Roermond. En dan is zijn pakjesboot ook nog eens stuk en vaart hij met een andere boot.


Mijn dochter van 6 herkent het gebaar voor Sinterklaas. Mijn kinderen van 3 en 5 zijn op de hoogte. De hele week hebben ze het Sinterklaasjournaal bekeken. Op TV, want een livestream was niet te vinden, wel stond er na de uitzending op internet een extra uitzending en ook de uitzending van een paar minuten daarvoor.


Wat ik inmiddels heb begrepen


Ik heb mijn kinderen gevraagd te vertellen wat de huidige situatie is. Hieronder het verhaal, zoals zij het vertelden.



“De boot van Sinterklaas is kapot, hij gaat nu op een kleinere boot. De cadeautjes kunnen niet mee op de boot, die koopt hij in Nederland met Sinterklaasgeld. Het paard is in een groot pak vast vooruit gestuurd, maar de postbode heeft het naar het pietenhuis gebracht, want de postbode is verliefd op Dolores.

Het pak met het paard erin zit op slot, maar het slot zat niet goed vast. En de postbode en Dolores hebben met een speciale sleutel toch het slot opengemaakt. Dat was niet nodig, want de deur kon gewoon open.

De bomen bij het pietenhuis hebben nog blaadjes.

Als je een grap maakt, moet je alaaf zeggen, en trompetteren.

Sinterklaas heeft een muts op, nee dat heet geen mijter, het is een puntmuts.

Dieuwertje Blok is net zo oud als Sinterklaas, want vorig jaar presenteerde ze het Sinterklaasjournaal ook al. De paniekpiet is een beetje druk”



OK, ik denk dat ik met deze samenvatting weer helemaal op de hoogte ben van al wat Sinterklaas heeft gedaan in de week voor de intocht.






Read article Sinterklaas. Mijn kinderen vertellen. #ASOF»Marijn23.wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten