woensdag 5 juni 2013

Komt het nog goed?

“Komt het nog goed?” Deze vraag kreeg ik onlangs nadat ik vertelde over de handicap van mijn dochter. Deze vraag heb ik toen ze net geboren was vaak gehoord, en daarna heel lang niet. Natuurlijk komt het goed, maar wat is de definitie van goed?


“Komt het nog goed?” Ze gaat niet door het leven als andere kinderen. Ze gaat niet naar de basisschool, ze heeft spalken om te kunnen lopen, ze zit in een rolstoel, ze heeft haar eigen kamer (zie video onderaan dit bericht) met eigen badkamer, ze slaapt in een bed met hoge randen, ze praat niet. Ze gaat wel naar het kinderdagcentrum, ze kan haar rolstoel zelf rijden (en botsen), ze kan zelf staan, ze kan ook klimmen. Ze kan communiceren met haar eigen gebaren en oefent nu klanken. En ze kan genieten, heel hard genieten.


“Komt het nog goed?” Natuurlijk komt het goed, maar niet zoals er wordt bedoeld in die vraag. Mijn dochter leert in haar eigen tempo en dat is prima.



Komt het nog goed?




Read article, source: Komt het nog goed?»

Via MarijnKrijger.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten