Derren Brown liet een posteradvertentie ontwikkelen voor een bedrijf dat dieren opzet. Twee reclamemakers werden in een taxi van hun werkplek naar Derrens bedrijf gebracht. Hier werd een briefing gegeven over het bedrijf en aan welke eisen de advertentie moest voldoen.
Priming
Op zich een normaal proces. Er wordt verteld dat er een posteradvertentie gemaakt moet worden met minimaal de volgende elementen: een bedrijfsnaam, een slogan en een logo. Hiervoor is een half uur de tijd. Derren heeft zelf ook al wat ontwerpideeën en legt deze zonder ze te laten zien op tafel.
Na een half uur wordt het resultaat bekeken. Het ontwerp van Derren blijkt grotendeels overeen te komen met het ontwerp van de reclamejongens. Hoe hij dit heeft gedaan? Priming.
Priming is het sneller herkennen van, of reageren op een bepaalde stimulus als men deze eerder heeft waargenomen.
Video’s van dit experiment
Er zijn twee versies, een uit Engeland en een uit de VS. Hieronder staan beide video’s.
De Engelse versie
De versie uit de VS
Reclamejongens beïnvloeden – Derren Brown
Read article, source: Reclamejongens beïnvloeden – Derren Brown»
Via MarijnKrijger.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten