zondag 13 april 2014

10 jaar blogs

Marijn KrijgerBloggen, dat begon 10 jaar geleden. Vanaf 14 april 2004 via web-log.nl, daarna op wordpress en sinds 2012 op marijnkrijger.nl. Op het inmiddels ter ziele gegane webstreepjelog plaatste ik 2010 blogs. Op Marijn23 en marijnkrijger.nl staan er al ruim 550.


Dat zijn tien jaar lang blogs. Ik blog omdat ik het leuk vind. Ik neem je graag mee in mijn wereld. Ik leid je rond in de wereld van marketing en ook in de wereld van zorg en pgb.


Nuif


Het begon als delen van nutteloze informatie. Het eerste blog was dan ook Nuif. Een gevleugelde term en slechte afkorting van nutteloze informatie. Eigenlijk zou het dit acroniem al in de Van Dale moeten staan. Nog steeds schrijf ik blogs over onderwerpen waar je niet per sé iets van af hoeft te weten.


Leren


Ik leerde (en blijf dat nu nog steeds doen) bloggen en het werken met cms’en. Het verzamelen van statistieken en schrijven van koppen. Werkwoordloze zinnen en SEO. CSS en WordPress. Het tweaken van thema’s en blogjargon. Foto’s bewerken en video’s maken. Die plaats ik trouwens meestal achter een wachtwoord op Vimeo. Ik leerde ook dat niet alle foto’s online hoeven, bijvoorbeeld de foto’s van mijn kinderen. Ik ontmoette in de blogosphere interessante mensen. Ik ging hyven, tweeten (of is het twitteren, facebooken, instagrammen en linkedinnen en werd een webautochtoon. Ik woon deels op de internets. Ik weet nog steeds niet of het de blog of het blog is.


Series


De serie over veiligheid op de werkplek zorgt voor veel verkeer. Ik ging in februari 2013 meedoen aan de tweewekelijkse schrijfopdracht “Zes woorden met beeld” en in januari 2014 startte ik met de Weekly Photo Challenge van WordPress. Een tijd lang is maandag Infographicdag geweest met enkel infographics over infographics. Op dit moment is woensdag de boekendag en plaats ik daar blogs over boeken en marketing.


Toppers


De drie beste bezochte pagina’s zijn de korte handleidingen die ik schreef over hoe een pagina uit een pdf te knippen, het uitzetten van suggesties van YouTube en het aanpassen van de lettergrootte in WordPress.


Tranentrekkers


De grootste tranentrekker is het bericht voormijn oudste dochter. Over de brief die ik haar schreef op haar zesde verjaardag “Niets is mooier dan vandaag” krijg ik nu nog steeds lieve reacties.


Dankjewel (en TL;DR)


Dankjewel voor het lezen van mijn blogs. Dankjewel voor de reacties. Jullie zijn fantastisch.


10 jaar blogs




Read article, source: 10 jaar blogs»

Via MarijnKrijger.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten