De fietsenverkoper Matthews wil meer fietsen verkopen. Samen met de marketeer brainstormt hij over de manier waarop. Hieronder het transcript van die brainstorm en onderaan het resultaat van deze marketingactie.
Fietsenverkoper: Ik wil meer fietsen verkopen
Marketeer: Aan wie? Heb je een doelgroep in gedachten?
Fietsenverkoper: Vrouwen
Marketeer: Kan dat specifieker?
Fietsenverkoper: Vrouwen die meer moeten bewegen.
Marketeer: Ok, daar kan ik wel wat mee. En een beetje liefde moet er ook in, dat verkoopt altijd goed.
Fietsenverkoper: Bedoel je dat ze van hun fiets moeten houden?
Marketeer: Dat gaat ook wel weer ver. Ik heb wel een idee, wat dacht je ervan als we vrouwen aanspreken die door hun vriendje worden uitgemaakt voor dikzak.
Fietsenverkoper: Hoezo? Die zouden hun vriend moeten dumpen. Wat lost een fiets dan op?
Marketeer: Let maar eens op. We gebruiken die zuil die bij je fietsenwinkel staat. Ik maak een mooie tekst, en je verkoop gaat stijgen.
Zie hieronder het resultaat van deze brainstorm van fietsenverkoper en de marketeer.
Read article, source: Zo verkoop je meer fietsen!»
Via MarijnKrijger.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten