Zou het werken? Een punt achter elk woord in de copy. Deze soepboer denkt van wel. Het leest nu als een raar gedicht. Aan het busbord met oranje zak eroverheen te zien is er ook een punt gezet achter de halte.
Vreemde interpunctie
Unox liet deze posters overal ophangen. De tekst bestaat uit vier woorden, vier zinnen, een afbeelding van een kom soep en natuurlijk het Unox-logo.
Laat.
Thuis.
Kom.
Soep.
De vreemde interpunctie trekt de aandacht. De boodschap is wel helder, maar waarom daar zoveel punten bij worden gebruikt is nog een raadsel.
Punten zijn overal
Punten worden overal toegepast. Seven Up, Target, het oude Vaio-Logo, de fiat Punto, de Sony Walkman, Blaupunkt, de Sparkasse, Citrix en Mistral hebben een punt in hun logo. En in dit rijtje zijn de meeste punten ook nog eens rood.
Leesbaarder?
Een punt staat ergens voor. Of beter gezegd ergens achter. De meeste zinnen worden afgesloten met punten. In de poster van de soepboer staan vier eenwoordige zinnen die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. IJzersterke simpele copy. Misschien was het nog beter om er twee tweewoordige zinnen van te maken. Dat leest prettiger.
Nog een punt
Een punt ergens achter zetten betekent dat het stopt. Punten worden gescoord, iemand staat op het punt om te gaan. We kunnen er een punt van maken, of het puntje bij het paaltje laten komen. We kunnen er een puntje aan zuigen, het is geen punt en we zetten de puntjes op de i. Of je krijgt er een punthoofd van. En tot slot kunnen we alles tot in de puntjes regelen.
Een punt is er niet voor niets. Gebruik de punt, maar niet te vaak.
Read article, source: Unox zet er een punt achter»
Via MarijnKrijger.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten